Патріотичне виховання

3. УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №580/2015 Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки.




ПРОЕКТ
НАЦІОНАЛЬНО- ПАТРІОТИЧНОГО   ВИХОВАННЯ
НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
     
Нові суспільно-політичні реалії в Україні:
 В наш час усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції тощо.
Важливо, щоб кожен навчальний заклад став для дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.

Методичні рекомендації щодо   національно-патріотичного виховання учнів та молоді:
Комунікативна спрямованість іноземних мов надає вчителю широкі можливості у вихованні громадянської позиції, патріотизму, високих моральних якостей особистості. Розвиток патріотичних якостей учня засобами іноземної мови враховує особливості вікового періоду і передбачає різні його етапи.
Початкова школа. Патріотизм зароджується разом із формуванням родинних почуттів до своєї сім’ї; матері, батька, бабусі, дідуся, родичів, а також до класу, школи.
Провідною темою у вивченні іноземної мови у початковій школі є, безумовно, тема «Сім’я», упродовж якої учні розповідають про своїх найближчих людей і родинне коло. Знайомлячись із побутом , святковими традиціями зарубіжних ровесників, необхідно  обговорити сімейні традиції, традиції святкування у власній родині та у дитячому колективі, в якому перебувають діти.
При вивченні теми «Помешкання» (4 клас) – звернути  увагу учнів на будинки в українському стилі сільської місцевості, що викликає почуття трепетної поваги до домівок батьків і дідів. При вивченні теми «Погода» учням можна дати  завдання намалювати карту України і порівняти погоду з мовою країни, яка вивчається.
Основна  школа. Це час для  виховання любові до своєї малої батьківщини – села, міста, учнівського колективу, місцевих традицій, до історії.
Для учнів середньої школи завдання стають складнішими і відповіді на  питання,  вимагають певної аргументації. Тому при вивченні теми «Подорож» учням можна запропонувати  екскурсії у фортецю Хотин, Подорож у Карпати. При вивченні теми «Україна» учні повинні презентувати столицю з метою заохотити іноземних туристів приїхати у Київ. У цьому ж розділі учні вивчають матеріал про Україну та її історичні і пам’ятні місця, описують світлини мальовничих куточків нашої Батьківщини. Виховують почуття патріотизму і матеріали про народні свята (Різдво в Україні, колядки, щедрівки, фото з державною символікою під час святкування Дня Незалежності 24 серпня).
У 6-му класі слід звернути увагу на розповіді про відомих  сучасних українських співаків  (Руслана,  Олег Скрипка, Славко Вакарчук); на особливості відпочинку у Карпатах і на Півдні України; на тему  місто: Київ, вулиця Грушевського, Європейська площа, Володимирська Гірка, легенда про заснування м. Києва, карта столиці України .
        У 7 класі варто більш широко висвітлити теми:  «Подорож»: діалоги про Україну;  «Дозвілля»;  «Туризм» додати  тексти про переваги зеленого туризму у регіоні Карпат додати   текст про національні парки України;
         У 8 класі у темі «Місто»: учням варто запропонувати  розповідь про 7 чудес України та проаналізувати фото Кам’янець-Подільського чи фортеці Хотин; розповісти про народні звичаї та традиції, характерні для певного регіону; бажано організувати дискусійний клуб на тему  «що ви можете запропонувати місцевій владі, щоб відродити древні традиції наших предків, символи України».
Старша школа.  Це час на  формування власне патріотизму, виховання любові до України як своєї Батьківщини. Розвиток уміння презентувати свою країну у світі, культуру і побут свого народу, святкові обряди і культурні цінності, національні особливості та реалії життя в спілкуванні із зарубіжними ровесниками та гостями набуваються засобами активізації отриманих у попередні роки навичок та умінь за допомогою рольових ігор, творчих проектів, організації молодіжних конференцій, змагань, культурних заходів і т.п.

 Програма « Я – Бердянець!»
Відповідно до нових Державних стандартів освіти, нових навчальних програм використання регіонального компонента змісту уроків іноземної мови стає пріоритетним. Це змінює ставлення до регіональних знань і спонукає вчителів іноземної мови до пошуків можливих шляхів інтеграції навчального процесу.
Діалог культур розуміється не тільки як знайомство з культурою всіх англомовних країн, але і як розуміння особливостей життя, побуту й менталітету українців, духовної спадщини України, її внеску у світову культуру. Протягом навчального року я постійно включаю у свої уроки окремі фрагменти або присвячую цілі уроки темі краєзнавства. Основу таких занять становлять знання учнів про рідне місто Бердянськ, Бердянський регіон, отримані під час вивчення шкільних предметів гуманітарного й природничого циклу. Часто буває, що учень впевнено називає визначні пам'ятки Лондона, Великої Британії, та має труднощі у визначенні цікавих місць свого рідного краю, міста Бердянська, Бердянського району.

З метою реалізаціх національно-патріотичного виховання на уроках англійської мови  я створила проект «Я – Бердянець!».
Вікові категорії: розрахований  для учнів всіх вікових ланок навчання. Робота з краєзнавчим матеріалом може бути частиною, етапом уроку, окремим уроком, позакласним заходом.
Змістовний компонент добирається відповідно до вікових та індивідуальних особливостей, інтересів дітей.
Формами навчання : уроки-екскурсії, рольові ігри, заочні подорожі по рідних місцях, урок-конференція, інтегрований урок.
План проекту:
1 етап "Я і родина" (2-4 клас)
Завдання: розвиток комунікативної компетенції.
Зміст: початкові відомості про край, місто, місця, пов'язані з особистим досвідом учнів. Основною вимогою є комунікативна достатність і соціальне прийняття умов навчання предмету в початковій школі.
2 етап "Я та моє рідне місто" (5-6 клас)
Флора й фауна рідного краю, України.
Завдання: розширення ерудиції учнів, їх лінгвістичного та загального кругозору; формування вмінь усного та писемного мовлення, що забезпечують основні пізнавально-комунікативні потреби учнів.
Зміст: відомості про символи Бердянська, історію та сучасність міста, визначні пам'ятки, спортивне та культурне життя міста.
3 етап "Я і мій край" (7-8 клас)
Природа. Клімат. Населення. Міста. Райони. Відомі люди.
Завдання: мотивація учнів до навчання, формування пізнавальної активності, виховання потреби в практичному використанні мови в різних сферах діяльності.
Зміст: відомості про географічне положення краю, флору та фауну, участь області у Великій Світовій  війні, героїв Бердянщини.
4 етап "Екологія  мого краю" (9 клас)
Завдання: сформувати в учнів здатність і потребу брати участь у безпосередньому діалозі, в удосконалюванні навичок з говоріння й поглибленні знань з краєзнавства.
Зміст: стан екології  області та міста. Учні повинні опанувати вміннями логічно й складно висловлюватися стосовно проблем екології в області, місті, виступати з підготовленим усним повідомленням по заданій або самостійно обраній темі.
5 етап "Я і суспільство" (10-11 класи)
У нашій школі поряд з ознайомленням з реаліями англомовних країн вивчають державні символи України засобами іноземної мови. Починається це вже в другому класі, коли учні вивчають кольори. У 5 класі розроблено тексти й тренувальні вправи, спрямовані на вивчення символіки України, її території та звичаїв українців. У 7 класі працюємо над текстами, які поширюють знання з історії виникнення столиці України міста Києва та його визначних місць, у 8 класі – із задоволенням читаємо тексти, присвячені Т.Г. Шевченку та іншим народним митцям, у 9 класі знайомимося з природничим комплексом нашої країни, станом її екології. В 11 класі значна частина матеріалу присвячена політичній системі України.
Завдання: удосконалювати вміння учнів користуватися різними прийомами збагачення словникового запасу, розширювати лінгвістичні знання, орієнтувати на профільну підготовку.
Зміст: соціальне життя області,  міста; праця й участь у суспільному житті міста й області, освіта, промисловість. На першому місці самостійне використання англійської мови як засобу отримання учнями нової інформації, яка б по-своєму представляла відомі їм факти, розширювала їх інформованість, направляла в нові сфери їхнього застосування.

Ураховуючи вищезазначене, вважаю, що краєзнавчий матеріал повинен стати обов'язковою частиною при вивченні іноземної мови.
Краєзнавство створює сприятливі умови для організації різних завдань творчого характеру, застосування в навчальній роботі різноманітних елементів пошуку й дослідження, широкого використання місцевих джерел.
Краєзнавство відкриває широкі можливості для самостійної діяльності учнів, для пошуку, дослідження й навіть невеликого відкриття. Це викликає у школярів глибокий інтерес до історії краю, країни, прагнення до знань.
Застосування педагогічної системи "Я – Бердянець" дозволяє підвищити ефективність вивчення англійської мови і підтримувати на високому рівні мотивацію до навчання. 
Без вивчення рідної культури й мови неможливе вивчення іноземної мови.


Можна відзначити наступні позитивні результати реалізації проекту Національно-патріотичного виховання «Я – Бердянець!»:
·        виховання  любові до рідного міста Бердянська, до Запорізького краю, до України;
  • формування патріотичних та громадянських якостей;
  • розширюється й збагачується комунікативний досвід, кругозір учнів;
  • покращуються навички з  говоріння, читання, розуміння та писемного мовлення;
  • розширюються знання учнів в області культури, історії, географії, природи Запорізької області;
  • учні залучаються до різноманітних форм дослідницької діяльності, розвивається їхня пізнавальна активність, творчий пошук. Діти усвідомлюють значимість культури рідного краю,  її внеску у світову культуру.
Виховання патріотизму було й залишається однією з головних завдань учителів англійської мови при роботі над такими темами, як "Моя школа", "Наша країна", "Відомі люди", "Традиції й звичаї", "Спорт", "Музика", "Театр", "Кіно", "Живопис", "Свята" та ін.
Використання методу проектів.
Під час вивчення теми "Environmental Protection" обов'язково проводжу урок "Environmental Problems of Our Region", де використовую презентації, репродукції картин із зображенням природи, матеріали газет. Разом з учнями складаємо карту "Проблеми навколишнього середовища Бердянського району", на якій позначені SOS1 SOS2 та  вказуємо на екологічні проблеми. На такому уроці діти шукають рішення кожної із проблем, тим самим виконують роботу над загальним проектом "What Should We Do?". Я віддаю перевагу методу проектів, оскільки проектна методика характеризується високою комунікативністю, дозволяє створити творчу дослідницьку атмосферу. 
Таким чином, використання регіонального компонента у вивченні іноземної мові, безумовно, підвищує ефективність педагогічного процесу та сприяє  вихованню справжніх патріотів своєї країни.

Робота над реалізацією проекту
"Я - Бердянець"



1. Оформлення патріотичних куточків в кабінеті англійської мови.

  



2. Створення  плакатів "Відомі українці, що прославляли Україну". 


3. Поповнення  електронної бази презентацій  та відео  до уроків.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО УРОКІВ  "НАША КРАЇНА - УКРАЇНА"



 Презентація "Бердянський край. Знай, люби, бережи!!!"

Природа. Рослини та тварини  Запорізького краю.


Презентація "Народні символи України"


4.  Проведення   ТИЖНЯ   ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ. 


5.  Використання Фізкультхвилинок для патріотичного виховання в початковій  школі.


 

6. Шкільний проект на участь у обласній виставці "Освіта запорізького краю"   -  "Формування громадянської та загальнокультурної компетентностей  учнів"


        

7.   Використання засобів   learningapps.org






Комментариев нет:

Отправить комментарий