Методична скарбничка

Акмеологічний підхід до викладання англійської мови в початковій школі


ТЕОРЕТИЧНИЙ БЛОК:
Кожен учитель шукає спосіб виховання і розвитку дітей засобами свого предмета в процесі учбової й позаурочної діяльності.
Учитель іноземної мови має в цьому плані дуже великі можливості. Наш предмет відкриває перспективу широкого знайомства учнів з культурою інших народів, а це означає, що тим самим створює передумови для дбайливого ставлення до культури свого народу, дозволяє краще пізнати свою мову, порівнюючи її з мовою, що вивчається, та усвідомити факт існування мови, як засобу досягнення взаєморозуміння, контакту між людьми.
Сьогодні вже неможливо уявити наше життя без знання іноземної мови. Майже кожна галузь людської діяльності вимагає знання іноземної мови. Ми не повинні забувати вислів: «Скільки мов ти знаєш, стільки разів ти людина».
Навчання – це напружена праця, яка готує людину до життя і в процесі якої формується особистість.
Я намагаюся організувати навчально-виховну роботу так, щоб і на уроці, і в позаурочний час кожен учень міг розвиватися у своєму темпі, не заважав, а допомагав товаришам. Я надаю кожному учневі право самому вирішувати, який рівень володіння англійською мовою йому під силу, забезпечуючи при цьому мінімально доступний рівень, передбачений програмою з предмета для загальноосвітньої школи. Моя педагогічна діяльність, таким чином, двопланова – я й організатор учбового процесу, і його активний учасник.
Найскладніше – сформувати в дітей навички основних засобів діяльності, як загальних, так і специфічних. Тут найважливіший і водночас найсприятливіший (беручи до уваги кількість годин) початковий етап навчання – перші два роки. Це період, коли закладаються основні вміння та навички мовленнєвої діяльності, коли встановлюються взаємовідносини учнів і вчителя.
Відомо, з якою зацікавленістю діти вивчають іноземну мову на початковому етапі роботи з цього предмета і як з роками змінюється їх ставлення до навчання. Щоб у дітей не зникав інтерес до мови, я намагаюсь допомогти кожному учневі затриматися на первісних позиціях, прогнозую перспективу його зростання, створюю на кожному уроці умови для творчої праці, учу школярів долати труднощі, що виникли.
Починаючи з перших уроків у 1 класі, переконую своїх учнів у тому, що всі вони можуть вивчити англійську мову. Але перша і головна умова для цього – активна робота протягом усього уроку. Тільки тоді вони зможуть виконати будь-яке завдання, впоратися з усіма вправами, засвоїти необхідний матеріал. Привчаю дітей задавати питання вчителю або товаришам, коли вони щось не розуміють.
Як успіхи, так і невдачі учнів можуть бути тимчасовими, випадковими. Треба надати дитині можливість освоїтися, пристосуватися до стилю роботи вчителя.
На початковому етапі я ставлю перед учнями чітко визначену мету, пояснюю вимоги до їх роботи та критерії оцінювання, пояснюю, на що треба звернути особливу увагу при виконанні завдань різного типу, веденні зошитів, словників, керую діяльністю дітей у класі, у кабінеті іноземної мови. З перших уроків учні починають оволодівати всіма видами мовленнєвої діяльності: аудіюванням, говорінням (діалогічним, монологічним), читанням, письмом.

ПРАКТИЧНИЙ БЛОК:
ВИВЧЕННЯ ПІСЕНЬ. Це чудова вправа для опрацювання правильної вимови, а також для розвитку усного мовлення. Учні всіх класів, в яких я працюю, співають із задоволенням.
Наприклад, легко запам’ятовується структура з дієсловом TO HAVE на мотив знайомої дітям пісеньки «В траве сидел кузнечик»:
I have, I have a tiger.
I have, I have a tiger.
I have, I have a tiger,
A tiger and a frog.
Have you a tiger?
Have you a tiger?
Yes, I have a tiger.
Have you a tiger?
Have you a tiger?
No, I have no tiger.
На мотив пісні «Жил-был у бабушки серенький козлик» діти виконують нескладну римовку зі словом CAN:
My cat can run, can run, can run.
My cat can run, can run, can run.
One, two, three, one, two, three.
One, two, three, one, two, three.
My cat can run, my cat can run.
Відпрацювання відмінювання дієслова ТО ВЕ на мотив пісеньки «В лесу родилась елочка»:
I am, you are, he is, she is,
It is, we are, you are.
They are, I am, you are, he is,
She is, it is. That’s all!
СТВОРЕННЯ СИТУАІЦІЇ УСПІХУ.
Одне з найважливіших завдань, яке я ставлю перед собою, - це підтримання атмосфери довіри, доброзичливості, і в той же час, вимогливості на уроках.
Для вирішення цих питань учитель повинен добре знати кожного учня, його індивідуальні особливості. У цьому напрямку я тісно співпрацюю з учителями початкових класів та батьками.
Для розвитку мовної функції я пропоную учням не боятися помилок, стимулюю говоріння. В організації діяльності спілкування велику увагу приділяю ознайомленню дітей із правилами спілкування.
З метою розвитку навичок діалогічного та монологічного мовлення я інколи дозволяю учням відхилитися від основної теми уроку, і, використовуючи виключно англійську мову, сказати те, що вони хочуть (поділитися певною пригодою, настроєм чи бажанням). І це працює! Учні почувають себе більш впевненими й розумними. І навіть висловлені при цьому кілька простих речень – це вже досягнення. Та, звичайно, в таких дискусіях найчастіше беруть участь учні-лідери. Тому задля залучення усіх дітей я застосовую на своїх уроках (і в початковій, і в середній школі) рольові ігри. У таких іграх кожен отримує роль і повинен бути активним партнером у мовному спілкуванні.
ІГРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ.
В іграх школярі оволодівають такими елементами спілкування, як уміння почати бесіду, підтримати її, погодитися з думкою співрозмовника або спростувати її, вміння слухати співрозмовника, ставити уточнюючі питання тощо. Гра допомагає мені згуртовувати класні колективи, залучати до діяльності несміливих дітей. У рольових іграх у моїх учнів виховується свідомість, дисципліна, взаємоповага, уміння відстоювати свою точку зору.

МЕТОД ПРОЕКТІВ. Широко застосовую творчі роботи – проекти, які діти готують під час вивчення кожної теми. Таким чином, учні можуть показати свою індивідуальність та креативність. Наприклад, виготовлення запрошення на вечірку (5 клас), презентація улюбленого виду спорту (у будь-якій формі) (6 клас), представлення рецепту улюбленої страви (7 клас).
Особливу увагу в своїй педагогічній діяльності я приділяю організації самостійної роботи учнів (індивідуальній, парами, групами, колективній), забезпечуючи при цьому максимальну зайнятість кожного.
Контроль навичок – невід’ємна частина учбового процесу. Я прийшла до висновку, що контроль знань, умінь і навичок буває результативним, коли він проводиться в цікавих для учнів формах, з елементами змагання.
Наприклад: 2 клас. Контроль навичок аудіювання.
TASK  Listen to the text about Olga and draw this girl.
OLGA
This is a girl. Her name is Olga. She is young. Olga has got an oval face. Her nose is small. Her ears are small. Olga is blue-eyed girl. Her eyes are large and bright. She has got red lips and rosy cheeks. Nhere are freckles on her cheeks and on her nose.
Olga has got dark, long and curly hair. Olga is a very pretty girl.
Окрім цього, у своїй роботі я використовую додаткову літературу, віддаючи перевагу таким виданням, як SOLUTIONS та HEAD WAY (Oxford Press). Багато додаткових завдань запозичую саме з них. Також у своїй педагогічній діяльності я використовую елементи дистанційного навчання, яне, в моєму випадку, полягає у підтриманні звязку з учнями через популярну соціальну мережу VKontakte. Такий спосіб спілкування стає у пригоді в разі довгої відсутності учня на заняттях та під час вимушених зимових канікул. З упевненістю можу сказати, що такий вид роботи до вподоби сучасним дітям. І навіть дитину, яка не відчуває особливого інтересу до навчання, можна зацікавити подібним чином.
ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ.
ВИКОРИСТАННЯ ІКТ. 
В початковій школі дуже ефективно використовувати під час вивчення  країнознавчих тем сучасні засоби ІКТ. Наприклад: в 3-4 класах під час вивачення теми "Лондон".







Комментариев нет:

Отправить комментарий