Наступність





Проблема наступності між ступенями освіти


Психолого-педагогічний консиліум «Адаптація учнів п’ятих класів до нових умов навчання. Проблеми наступності у навчанні»



Презентація "Адаптація учнів до навчання в 5 класі"


Презентація "Наступність у навчанні"










Впровадження нового Державного стандарту початкової освіти








Партнерська взаємодія  з  вихователями дитячого садочку № 1 "Сонечко"



ПРОБЛЕМА    НАСТУПНОСТІ

МІЖ  СТУПЕНЯМИ   ОСВІТИ

 

Зміст кожної освітньої галузі впроваджується поетапно – дошкільна освіта, початкова школа, середня освітня ланка. Тому проблема наступності між ступенями освіти стала особливо актуальною. Для кожного етапу розроблений Базовий  компонент освіти, Державний стандарт, базовий навчальний план і програми. Проблема наступності в навчанні досить складна через цілий ряд причин.
Одним із факторів, які забезпечують ефективність освіти, є неперервність і наступність у навчанні.Під наступністю розуміють неперервність на межах різних етапів або форм навчання (дитячий садок — школа, початкова школа – середня школа тощо).


Наступність – забезпечення безперервного процесу виховання та навчання дитини, що має загальні специфічні цілі для кожного вікового періоду.


Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти

       Проводяться батьківські збори в ДНЗ з батьками майбутніх першокласників, відвідування учителями початкових класів навчальних занять у дитячому садку, відвідування вихователями ДНЗ №1 "Сонечко" уроків вчителів початкових класів, спільні методичні об'єднання вчителів початкових класів із вихователями ДНЗ.


Програма з реалізації наступності
«Початкова школа - основна школа»



Зміст роботи
Час проведення
Відповідальні
Педконсіліум з теми «Організація навчально-виховного процесу в       4-5 класах в адаптаційний період»:
- вивчення матеріалів роботи з дітьми у початковій школі;
- вивчення особових справ учнів;
- узгодження норм оцінок і вимог до учнів;
- складання психолого-педагогічної характеристики  класу;
- складання програми супроводу учнів у адаптаційний період;
- допомога фахівців психолого-педагогічної служби
Вересень
Заступник директора з навчально-виховної роботи, фахівці психолого-педагогічної служби
Оцінка стану здоров’я і фізичного розвитку учнів.
Вересень
Медпрацівник, вчитель фізкультури
Індивідуальна робота з учнями, які відчувають труднощі в період адаптації.
Вересень-жовтень
Класні керівники, вчителі-предметники
Визначення індивідуальних цілей вчителів 5 класу у вирішенні проблеми наступності (співбесіди з учителями).
Вересень
Адміністрація
Відвідування уроків у 5 класі. Мета: визначення рівня адаптації учнів.
Вересень
Психологи, вчителі, заступники директора
Тиждень відкритих дверей. Лекція для батьків «Проблеми психологічної адаптації дітей при переході з початкової школи в середню ланку».
Вересень
Адміністрація, психолог, класний керівник
Вхідний адміністративний контроль. Мета: перевірити якість засвоєння навчального матеріалу попереднього класу.
Жовтень
Заступник директора
Аналіз вхідного контролю.
Жовтень
Методична рада школи
Діагностика адаптаційних процесів в учнів 5 класу.
Вересень-жовтень
Психолог
Підготовка до педради: відвідування уроків, анкетування учнів і батьків, бесіди з вчителями, фахівцями психологічної служби.
Вересень-жовтень
Адміністрація, класні керівники
Педрада «Особливості адаптації п’ятикласників» (з вчителями початкових класів та вчителями-предметниками, які працюють в 5 класах, фахівці психолого-педагогічної служби.
Жовтень
Адміністрація
Аналіз програм і методичних рекомендацій з наступності викладання української мови. Вироблення єдиних вимог.
Листопад
Методична рада школи
Взаємовідвідування уроків української мови, української літератури (літературного читання).  Мета: ознайомлення з формами, методами роботи вчителів майбутніх випускників початкової школи.
Грудень
Адміністрація, вчителі
Бесіда з класним керівником 5-го класу «Психологічні можливості дітей молодшого підліткового віку».
Грудень
Фахівці психолого-педагогічної служби
Попередня розстановка кадрів у майбутньому 5-му класі.
Січень
Адміністрація
Знайомство учнів початкових класів з навчальним процесом у середній ланці.
Січень-травень
Класний керівник 4 класу
Аналіз програм, методичних рекомендацій з наступності викладання дисциплін природничо-математичного циклу. Вироблення єдиних вимог.
Січень
Методична рада школи
Взаємовідвідування уроків предметів природничо-математичного циклу.
Січень-березень
Адміністрація, вчителі
Діагностика готовності учнів початкових класів до переходу в середню ланку.
Березень-квітень
Психолого-педагогічна служба
Засідання «Готовність учнів 4-го класу до переходу в середню ланку»:
- попереднє комплектування класу;
- уточнення адаптаційного потенціалу учнів:
- складання індивідуальних програм адаптації
Квітень
Психолого-педагогічна служба
Знайомство класних керівників, вчителів-предметників середньої ланки з учнями випускних класів початкової школи (відвідування уроків у 4 класі вчителями середньої школи, і майбутнього класного керівника у роботі батьківських зборів 4 класу).
Квітень-травень
Адміністрація, класні керівники
Підсумкові контрольні роботи в      4 класі. Спільний аналіз робіт.
Квітень
Голови методичних об’єднань
Спільне засідання методичного об’єднання вчителів початкової школи основної школи за підсумками котрольнтх робіт.
Травень
Голови методичних об’єднань
Підготовка та проведення випускного свята у 4 класі.
Травень
Класні керівники
Спільні батьківські збори «Особливості переходу учнів з початкової в середню ланку». Знайомство з класним керівником, учителями-предметниками.
Травень
Адміністрація


«Оновлення  організації процесу наступності між початковою та середньою ланками освіти»

1 комментарий: