Проблема наступності між ступенями освіти
Психолого-педагогічний консиліум «Адаптація учнів п’ятих класів до нових умов навчання. Проблеми наступності у навчанні»
Презентація "Адаптація учнів до навчання в 5 класі"
Презентація "Наступність у навчанні"
Впровадження нового Державного стандарту початкової освіти
Партнерська взаємодія з вихователями дитячого садочку № 1 "Сонечко"
ПРОБЛЕМА НАСТУПНОСТІ
МІЖ СТУПЕНЯМИ ОСВІТИ
Зміст кожної освітньої галузі впроваджується поетапно – дошкільна освіта, початкова школа, середня освітня ланка. Тому проблема наступності між ступенями освіти стала особливо актуальною. Для кожного етапу розроблений Базовий компонент освіти, Державний стандарт, базовий навчальний план і програми. Проблема наступності в навчанні досить складна через цілий ряд причин.
Одним із факторів, які забезпечують ефективність освіти, є неперервність і наступність у навчанні.Під наступністю розуміють неперервність на межах різних етапів або форм навчання (дитячий садок — школа, початкова школа – середня школа тощо).
Одним із факторів, які забезпечують ефективність освіти, є неперервність і наступність у навчанні.Під наступністю розуміють неперервність на межах різних етапів або форм навчання (дитячий садок — школа, початкова школа – середня школа тощо).
Наступність – забезпечення безперервного процесу виховання та навчання дитини, що має загальні специфічні цілі для кожного вікового періоду.
Наступність між дошкільною та початковою ланками освіти
Проводяться батьківські збори в ДНЗ з батьками майбутніх першокласників, відвідування учителями початкових класів навчальних занять у дитячому садку, відвідування вихователями ДНЗ №1 "Сонечко" уроків вчителів початкових класів, спільні методичні об'єднання вчителів початкових класів із вихователями ДНЗ.
Програма з реалізації наступності
«Початкова школа - основна школа»
Зміст роботи
|
Час проведення
|
Відповідальні
|
Педконсіліум з теми «Організація навчально-виховного процесу в 4-5 класах в адаптаційний період»:
- вивчення матеріалів роботи з дітьми у початковій школі;
- вивчення особових справ учнів;
- узгодження норм оцінок і вимог до учнів;
- складання психолого-педагогічної характеристики класу;
- складання програми супроводу учнів у адаптаційний період;
- допомога фахівців психолого-педагогічної служби
|
Вересень
|
Заступник директора з навчально-виховної роботи, фахівці психолого-педагогічної служби
|
Оцінка стану здоров’я і фізичного розвитку учнів.
|
Вересень
|
Медпрацівник, вчитель фізкультури
|
Індивідуальна робота з учнями, які відчувають труднощі в період адаптації.
|
Вересень-жовтень
|
Класні керівники, вчителі-предметники
|
Визначення індивідуальних цілей вчителів 5 класу у вирішенні проблеми наступності (співбесіди з учителями).
|
Вересень
|
Адміністрація
|
Відвідування уроків у 5 класі. Мета: визначення рівня адаптації учнів.
|
Вересень
|
Психологи, вчителі, заступники директора
|
Тиждень відкритих дверей. Лекція для батьків «Проблеми психологічної адаптації дітей при переході з початкової школи в середню ланку».
|
Вересень
|
Адміністрація, психолог, класний керівник
|
Вхідний адміністративний контроль. Мета: перевірити якість засвоєння навчального матеріалу попереднього класу.
|
Жовтень
|
Заступник директора
|
Аналіз вхідного контролю.
|
Жовтень
|
Методична рада школи
|
Діагностика адаптаційних процесів в учнів 5 класу.
|
Вересень-жовтень
|
Психолог
|
Підготовка до педради: відвідування уроків, анкетування учнів і батьків, бесіди з вчителями, фахівцями психологічної служби.
|
Вересень-жовтень
|
Адміністрація, класні керівники
|
Педрада «Особливості адаптації п’ятикласників» (з вчителями початкових класів та вчителями-предметниками, які працюють в 5 класах, фахівці психолого-педагогічної служби.
|
Жовтень
|
Адміністрація
|
Аналіз програм і методичних рекомендацій з наступності викладання української мови. Вироблення єдиних вимог.
|
Листопад
|
Методична рада школи
|
Взаємовідвідування уроків української мови, української літератури (літературного читання). Мета: ознайомлення з формами, методами роботи вчителів майбутніх випускників початкової школи.
|
Грудень
|
Адміністрація, вчителі
|
Бесіда з класним керівником 5-го класу «Психологічні можливості дітей молодшого підліткового віку».
|
Грудень
|
Фахівці психолого-педагогічної служби
|
Попередня розстановка кадрів у майбутньому 5-му класі.
|
Січень
|
Адміністрація
|
Знайомство учнів початкових класів з навчальним процесом у середній ланці.
|
Січень-травень
|
Класний керівник 4 класу
|
Аналіз програм, методичних рекомендацій з наступності викладання дисциплін природничо-математичного циклу. Вироблення єдиних вимог.
|
Січень
|
Методична рада школи
|
Взаємовідвідування уроків предметів природничо-математичного циклу.
|
Січень-березень
|
Адміністрація, вчителі
|
Діагностика готовності учнів початкових класів до переходу в середню ланку.
|
Березень-квітень
|
Психолого-педагогічна служба
|
Засідання «Готовність учнів 4-го класу до переходу в середню ланку»:
- попереднє комплектування класу;
- уточнення адаптаційного потенціалу учнів:
- складання індивідуальних програм адаптації
|
Квітень
|
Психолого-педагогічна служба
|
Знайомство класних керівників, вчителів-предметників середньої ланки з учнями випускних класів початкової школи (відвідування уроків у 4 класі вчителями середньої школи, і майбутнього класного керівника у роботі батьківських зборів 4 класу).
|
Квітень-травень
|
Адміністрація, класні керівники
|
Підсумкові контрольні роботи в 4 класі. Спільний аналіз робіт.
|
Квітень
|
Голови методичних об’єднань
|
Спільне засідання методичного об’єднання вчителів початкової школи основної школи за підсумками котрольнтх робіт.
|
Травень
|
Голови методичних об’єднань
|
Підготовка та проведення випускного свята у 4 класі.
|
Травень
|
Класні керівники
|
Спільні батьківські збори «Особливості переходу учнів з початкової в середню ланку». Знайомство з класним керівником, учителями-предметниками.
|
Травень
|
Адміністрація
|
«Оновлення організації процесу наступності між початковою та середньою ланками освіти»
Дякую!Все доступно і змістовно!
ОтветитьУдалить